Home / US / San Diego station "stands" with claim CNN declined reporter over various wall stories

San Diego station "stands" with claim CNN declined reporter over various wall stories



A San Diego television station faces its claim that CNN refused to use one of its reporters for a roadway story because it did not fit into the network's story.

KUSI accused CNN this week of requesting a local perspective on the effectiveness of the boundary wall and then withdrawing when the station offered reporter Dan Plante, who previously reported that the wall is actually effective.

KUSI's Digital Content Manager Mike McKinnon III wrote on the Web site, "We believe that CNN declined a KUSI report because we informed them that most of the border patrol agents we talked to told us that the barrier actually works."

SAN DIEGO STATION REQUIREMENTS CNN FROM LOCAL LIMIT PERSPECTIVE, BUT BACK FROM THE RESPONSE TRUMP

But a CNN spokesman called the claim a "nonstory."

"It happens many times every day", spokesman Fox News said. "However, we booked a KUSI reporter for a history of immigration and the CNN border in November. This is a nonstory."

A report from The Associated Press on Friday seemed to signal that the local outlet may have backtracked its first accusation, but KUSI said on its Twitter it is "" of our original story. "

In the AP report, Steve Cohen, KUSI's news manager, said that he told CNN that it would not like Plante to have his reporting concluded that a boundary road has worked well and that such a conclusion may not fit the cable network "story" against the wall. He said he never called back.

Cohen also said he never talked to anyone at CNN why Plants were not used.

"It's probably likely they didn't want it for the point of view , or they just didn't want it, "he said." Both are likely conclusions. I did one rather than the other. "

But Cohen released a follow-up message Saturday says the station is" not behind. "

CLICK HERE TO FOX NEWS APP

" The title is a fiction, because the question has never been raised. The AP story is actually but the headline is false news. "

Associated Press contributed to this report.


Source link